Középiskolás és egyetemista csapatok mérhették össze tudásukat játékos formában a harmadik alkalommal megrendezett Bánki Lego Napon a Népszínház utcai egyetem épületében. Az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar rendezte napon LEGO robotok programozásában versenghettek a résztvevők.
„A korábbi eseményeknek nagyon jó visszhangja volt, ebben a környezetben pedig igazán megvalósulhat egy nagyon fontos alapelvünk: a játszva tanulás” – mondta el a rendezvény megnyitóján Dr. Horváth Sándor, a kar dékánja.
„A kreatív, ügyességet igénylő kezdeményezést szívesen támogatta az önkormányzat is, amelyben nagyon jó partner a Lego” – emelte ki Dudás Istvánné Józsefváros képviselőtestületének nevében. A versenyen a középiskolások előre megépített Lego-robotokat kaptak, melyeket egy pályán kellett a helyszínen egy számítógépes programmal működtetni.
Az egyetemistáknak szintén programozniuk kellett, de ők kaptak egy előre kiírt projektfeladatot is. Míg az idősebb korosztály egymással viaskodott a kisebbek, óvodások, kisiskolások óriási Lego mozaikot építhettek, játszóasztalokat és távirányításos Legóautókat próbálhattak ki.
A versenyt tizenhét középiskolai csapat közül a Kalocsai Dózsa György Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium csapata, illetve a Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar Flik 3.0 nevű csoportja nyerte. Kopasz Anikó, a Lego Education hazai képviselője elmondta, a hasonló versenyek jó lehetőséget biztosítanak a gondolkodás, a programozás ismereteinek játékos fejlesztésére.
A Bánki Lego Nap fő célja évről évre, hogy a műszaki-természettudományos világot közelebb hozza a fiatal generációkhoz, megismertesse velük a műszaki alkotások hasznát és bemutassa a mérnöki hivatás szépségét.